Wednesday 27 March 2013

Senang laaa Sangat nak dapat LESEN

haha .. bila ckp pasal lesen.. memang lawak .. ada je adegan-adegan yg lawak berlaku..
-aku slalu mati enjin.. dah la termati .. terhenjut-henjut pulak tu.. haha
*malu*

mula praktikel lepas ceramah amali.. perh .. mmg seram sejuk.. sbb -tak pernah drive lagi!!!-
then.. dah masuk kete ok la.. xtakut sngt.. teruk giler aku drive .. macam org MABUK

lama-lama.. dah ingt step.. hari kedua..
pengajar aku .. lelaki.. abg-abg gitu .. aku nak minta perempuan .. tp xde..
xpe la.. dah rezeki.. haha! bergurau..

dia xprnh mrh.. nasib baik kwn2 aku rmai blaja dgn dia..
ada laa kwn .. hehe.. especially best friend aku..

*aku kalau drive mesti x tgk kete kt tepi.. aku focus kt jln je..
mse last blaja.. hampir2 terlanggar kete polis..haha.. sah-sah la x dpt test jpj lepas tuh..
aku boleh diam and dont know je ..siap senyum agy.. adui..

bnyk laa lagi.. korg pon mesti ada kenangan masing2..
aku ambil lesen kete je.. moto .. xpe la.. terima kasih je..

*aku test jpj 2 kali..
yg dlm dh lulus.. alhamdulillah ..
time kt jln .. aku mati enjin 2 kali.. rupe-rupeye xtuko gear! dah kena berhenti tepi bru perasan,,
jpj: hand break x turun .. langgar garis.. x neutral kn gear mse strt enjin .. ni x blh ..
aku : krik .. krik ..
mls aku nk dengo.. aku diam.. and tuko tmpt dg dia .. dia bwa msuk blik tmpt blaja..
aku diam and wt muka masam .. dia pikir aku nangis..haha.. padan muka..
pandai x aku berlakon! yey!!!
yela.. test petang2 .. dah la penat ..-eleh alasan je- hehe

so.. test kedua.. pg2..
no 10.. hehe .. syukur sngt dpt org yg peramah ..
masuk2 je.. dia yg bg salam kt aku.. suh aku ceria..
aku x pndai nk balancekan minyak and cluch.. so.. dia siap ajo aku..
nk brek smua dia bgtau .. bagus laaa.. senang keje aku ..
tp ada juga salah  .. blh pulak mse nk strt jln . aku x pkai set belt.. haha! cari pasal aku nih..
bila wt slh je aku tnye "lulus x" hahaha
bila dh siap.. aku tnye' lulus x' dia jwb 'tgk la sendiri'; yey!! 17/20

dah lulus alhamdulillah .. tp ble2 nmpk polis je..x ksh la..aslkan nmpk diorg pkai bju polis mesti fobia..haha
sama dgn kwn aku..alia suraya .. fobia..haha
ramai kwn2 aku frust lau xdpt memandu dgn baik or x lulus .. blaja pon frust .. ada smpai nk nangis .. aku pon mse gagal .. mcm dh xde harapan .. hati hancur giler... tp i try untk hadapi semua ni..
alhamdulillah dgn berkat sabar dan tawakal ..aku lulus..
jgn lupa .. baca doa seblum bwa kete or test jpj :
-doa naik kenderaan
-ayat kursi 3x
-al-fatihah
-3 kul

insyaallah hilang gementar ,, :)                                    
                                                                                                   

No comments:

Post a Comment